Baza wiedzy

Sektor urządzeń medycznych ma się dobrze


Dodał: Medicalonline Data: 29 października 2019

Światowy rynek wyrobów medycznych odnotowuje obecnie stabilny wzrost. Co ważne, są na nim reprezentowani praktycznie wszyscy liczący się dostawcy sprzętu medycznego obecni w Europie. Nie brakuje także polskich firm. Potencjał zarówno rodzimych jak i zagranicznych liderów rynku będzie można ocenić podczas Międzynarodowych Targów Sprzętu i Wyposażenia Medycznego SALMED 2020.

Coraz silniejsza marka “made in Poland”

W świetle analiz Państwowej Agencji Inwestycji i Handlu szacunkowa wartość rynku producentów wyrobów medycznych w Polsce wynosi ok 2,9 mld USD. Eksport urządzeń medycznych w 2018 r. wzrósł aż o 18,9% w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnął poziom 2,2 mld euro, przy średniej dla całego eksportu na poziomie +7%. W ubiegłym roku eksport urządzeń medycznych stanowił 1% całościowego eksportu towarowego Polski.

Według PAIH sprzęt medyczny “made in Poland” znajduje coraz więcej odbiorców za granicą. W czołówce polskich eksportowych produktów należą m.in.: urządzenia ortopedyczne, aparatura elektrodiagnostyczna, sterylizatory medyczne, czy przyrządy i urządzenia okulistyczne. W Unii Europejskiej największymi odbiorcami polskich urządzeń medycznych są Niemcy, Dania, Francja i Wielka Brytania. Poza Unią polskie urządzenia medyczne cieszą się największą popularnością w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i na Ukrainie.

– Sektor urządzeń medycznych dysponuje olbrzymim potencjałem wzrostu, związanym z rozwojem technologii informatycznych i komunikacyjnych. Nowe technologie zwiększają możliwości sprzętu medycznego. Inteligentne systemy, elektroniczne rejestry danych medycznych oraz medyczny internet rzeczy przeobrażają podstawy globalnego przemysłu medycznego. Eksperci są zgodni, że szczególnie szybkiego wzrostu możemy się spodziewać w sektorze telemedycyny. Te trendy obserwujemy na targach Salmed – mówi Paulina Pietrzak, dyrektor organizowanych przez Grupę MTP targów SALMED.

Promocja polskiej gospodarki w oparciu o krajowe marki produktowe to główny cel nie tylko targów SALMED, ale także programu promocji branży sprzętu medycznego realizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Tegoroczną, wrześniową misję przyjazdową koordynowała Grupa MTP. Działania realizowane w ramach zadania skierowane są na promocję sprzętu medycznego, jako całości sektora.

Medyczne misje przyjazdowe

Jednym z elementów przedsięwzięcia była organizacja misji przyjazdowych przedsiębiorców oraz dziennikarzy z krajów określonych jako perspektywiczne dla branży producentów sprzętu medycznego ale także usług medycznych (jak np. telemedycyna). Uczestnicy misji to przedsiębiorcy z potencjałem niezbędnym do nawiązania kontaktów handlowych i zakupu produktów polskiego przemysłu sprzętu medycznego oraz dziennikarze reprezentujący wydawnictwa branżowe, ogólnokrajowe, telewizję lub największe w danym kraju profesjonalne portale o tematyce medycznej. Zaproszeni eksperci reprezentowali Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, USA, Singapur i Republikę Południowej Afryki.

– W trakcie pobytu w Polsce uczestnicy odbyli spotkania biznesowe, zarówno z firmami zainteresowanymi eksportem na dane rynki, ale także z przedstawicielami organizacji reprezentujących branżę medyczną. W ramach study tours goście odwiedzili m.in.: firmy M2M Team, Poldent oraz ALVO, poznając dokładnie ich produkty oferowane na eksport, a także oglądając linie produkcyjne, czy też showroom w postaci wzorcowej sali operacyjnej. Firmy miały niepowtarzalną okazję pokazać potencjalnym kupcom swoją ofertę, zaplecze projektowe oraz nowoczesne linie produkcyjne, tym samym zachęcając przedsiębiorców do nawiązania współpracy biznesowej. Natomiast dziennikarze biorący udział w misji zebrali cenny materiał do późniejszych publikacji na temat branży. – ocenia misję przyjazdową Dorota Wallusch, koordynator misji PAIH z ramienia MTP.

Salmed przyciąga liderów

SALMED to największe w Polsce targi sprzętu medycznego gromadzące liderów rynku. Są doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i wiedzy oraz nawiązywani a kontaktów pomiędzy przedstawicielami świata medycyny, biznesu i nauki. Podczas organizowanych w cyklu dwuletnim targów SALMED zostaną zaprezentowane oferty producentów oraz dostawców aparatury i instrumentów medycznych, wyposażenia szpitali, klinik i gabinetów medycznych, a także sprzęt laboratoryjny i rehabilitacyjny.

– Salmed umożliwia przedstawicielom rynku medycznego nie tylko promocję firmy i marki wśród profesjonalistów, ale także zdobycie kompleksowej informacji o oczekiwaniach klientów. Targi są także okazją do zaprezentowania swojej silnej pozycji na rynku. Trwają intensywne prace nad programem przyszłorocznych targów SALMED. Dbamy o to aby część merytoryczna bogata w konferencje, seminaria i spotkania z ekspertami była mocnym punktem w kalendarzu wiodących, krajowych wydarzeń medycznych. Wiemy, że na to liczą zarówno wystawcy jak profesjonaliści, którzy odwiedzają SALMED. Z pewnością nie zabraknie też prezentacji nowości rynkowych. Dzięki nim na Salmed będzie można śledzić ogromny postęp technologiczny współczesnej medycyny. Stąd wzięło się hasło najbliższej edycji targów: Serce medycyny bije w Poznaniu! W marcu 2020 ten puls będzie szczególnie wyczuwalny – zapowiada Paulina Pietrzak, dyrektor targów SALMED.

10 000 m² powierzchni wystawienniczej brutto, ponad  200 wystawców z Polski i zagranicy, ponad 4000 uczestników, 100 nowości rynkowych, 15 medycznych wydarzeń towarzyszących –tak w pigułce wyglądała poprzednia edycja targów SALMED.

Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Medycznego SALMED 2020 odbędą się 18-10 marca 2020 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Projektowi patronują kluczowe media i organizacje branżowe m.in.: Polska Federację Szpitali, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Prywatnych, Porozumienie Pracodawców Ochrony Zdrowia, Wielkopolska Izba Lekarska.

Więcej informacji: www.salmed.pl

Źródło: www.paih.gov.pl

Kontakt dla mediów:

Ewa Gosiewska

tel. +48 61 869 23 35

ewa.gosiewska@grupamtp.pl