Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM
Baza wiedzy

5 rzeczy, na które warto zwracać uwagę przy wyborze oprogramowania medycznego


Dodał: Medicalonline Data: 27.05.2022

Oprogramowanie medyczne jest aktualnie koniecznością w każdej przychodni, klinice, a także w szpitalu. Odpowiedni jego dobór zapewnia łatwiejszą pracę personelu i sprawniejszy obieg wszystkich dokumentów.  Przy wyborze oprogramowania należy kierować się czynnikami, które pozwolą czerpać z niego możliwie najwięcej korzyści. W naszym artykule podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając program do swojej placówki ochrony zdrowia.

 

Oprogramowanie medyczne – na co zwrócić uwagę?

Do najważniejszych cech dobrego oprogramowania medycznego dla podmiotu ochrony zdrowia należą:

  1. Możliwość integracji z innymi narzędziami. 

Są to m.in.:

  • system VoIP, który usprawni obsługę połączeń telefonicznych, a także umożliwi analizę i weryfikację źródeł pozyskiwania pacjentów. Pozwala ocenić skuteczność internetowych kanałów komunikacji z pacjentem, a nawet konkretnych kampanii marketingowych.
  • serwis znanylekarz.pl
    Integracja z serwisem umożliwiającym rejestrację do lekarzy pracujących w przychodni pozwala na łatwiejsze zarządzanie terminarzem wizyt i bieżącą kontrolę dostępności terminów do poszczególnych lekarzy. Rejestracja pracuje w jednym systemie, który łączy się z najpopularniejszym obecnie serwisem do umawiania wizyt online.
  • widget dostępny na stronie placówki

Możliwość samodzielnego umówienia wizyty przez stronę internetową odciąży rejestrację telefoniczną. Zapewni to również pełne zagospodarowanie kalendarza i dyspozycyjności specjalistów. Będzie także bardzo wygodne dla pacjentów. Dzięki takiemu systemowi mogą oni o każdej porze dnia sprawdzić, kiedy jest najbliższy wolny termin do wybranego lekarza. Zmniejszy to czas oczekiwania w kolejce na połączenie z infolinią lub rejestracją.

  • kompatybilność z systemem płatności PayU

Aktualnie większość rozliczeń to transakcje bezgotówkowe. Ważny jest więc sprawny sposób ich przeprowadzenia. Przykładowo, system płatności wygodny w obsłudze, współdziałający z oprogramowaniem oferuje firma AURERO. Program umożliwia dokonanie transakcji internetowych przez PayU. Jest to dla pacjentów wygodna i szybka forma płatności przed wizytą, w czasie jej umawiania, jak i bezpośrednio po wizycie.

  • połączenie działania oprogramowania z SMS-owym systemem powiadomienia pacjentów

Taki sposób działania oprogramowania jest bardzo przydatny w czasie potwierdzenia wizyt. Pozwoli to uniknąć luk w grafiku specjalisty. Pacjent, który nie może w danym momencie odebrać telefonu, będzie poinformowany o terminie wizyty. Podobnie jest w przypadku możliwości wysłania przypomnienia o zbliżającej się konsultacji. Równocześnie prośba o potwierdzenie przybycia do placówki zwiększa prawdopodobieństwo, że pacjent rzeczywiście pojawi się w przychodni. Zmniejszy to liczbę wizyt, które nie odbyły się i nie zostały również odwołane. Dzięki temu nie blokuje się grafiku specjalisty. 

  • sprawne współdziałanie z drukarką fiskalną i terminalem płatniczym

Bardzo wygodna jest możliwość połączenia pracy oprogramowania z drukarką fiskalną i terminalem płatniczym. Dzięki temu będzie można w szybki i prosty sposób wydrukować pacjentowi paragon. Jest to możliwe zarówno w gabinecie, jak i w rejestracji, Nie będzie trzeba do tego otwierać osobnych programów ani korzystać z dodatkowych zewnętrznych funkcji. Wszystko odbędzie się w jednym oprogramowaniu. To znacznie przyspieszy i usprawni ten proces. Współdziałanie z terminalem pozwoli na wygodne rozliczenie wizyty szybko i bezpiecznie.  

          2.Zintegrowany kalendarz do umawiania wizyt

Terminarz, który będzie współpracował z programem znanylekarz.pl. pomoże wygodnie umówić wizytę pacjenta. Dzięki współpracy systemowej nie ma obawy o nałożenie się kilku wizyt na jedną godzinę. W takim programie, w momencie rezerwacji wizyty w systemie znanylekarz.pl staje się ona również nieaktywna w oprogramowaniu dla rejestracji i kalendarzu na stronie www placówki. To sprawia, że można zaoszczędzić czas pacjentów oraz lekarzy. Pozwoli to także uniknąć sytuacji, w której trzeba długo oczekiwać na wizytę na korytarzu. Bywa tak, gdy system nie jest kompatybilny z innym serwisem do zapisów. Wtedy pacjenci przychodzą na tą samą godzinę, tłocząc się w poczekalni. 

     3.Intuicyjny w obsłudze moduł zawierający Elektroniczną Dokumentację Medyczną 

  • Taka funkcjonalność zmniejsza ilość czasu potrzebnego na wypełnienie dokumentacji w gabinecie. Dzięki temu lekarz może skupić się na pacjencie i na badaniu. 
  • Specjalista w dobrym oprogramowaniu może mieć przygotowane gotowe szablony do użycia w czasie wizyty. Wystarczy je tylko uzupełnić, często przez wybranie jednej z umieszczonych we wzorze opcji. Mając taki szablon lekarz nie musi zapisywać słownie wszystkich informacji. Może skorzystać także z jednego wzoru w czasie kolejnych wizyt. 
  • Szablony te można przygotować według specjalizacji. Jest to bardzo przydatne np. podczas konsultacji ortopedycznej. W jej trakcie system wyświetla spis najczęściej wykonywanych testów i badań. Należy tylko zaznaczyć czy test jest dodatni, czy ujemny. Dzięki temu nie ma konieczności wpisywania nazwy wykonywanej próby. 
  • W takim systemie nie trzeba opisywać całej procedury badania podmiotowego i przedmiotowego. W sytuacji prowadzenia wywiadu szablon może posiadać spis objawów. Warto wprowadzić je zależnie od wybranej specjalizacji. Następnie wystarczy kliknąć w odpowiedni symptom zgłaszany przez pacjenta. Znacznie skraca to czas wizyty. Równocześnie dokumentacja będzie dalej prowadzona rzetelnie i nic nie zostanie pominięte. 
  • Dzięki takim dokumentom zapisana historia choroby jest szersza. Dzieje się tak, bo w czasie badania lekarz jest w stanie zaznaczyć więcej objawów niż podczas ręcznego ich spisywania. Wszystkie te możliwości zapewnia np. oprogramowanie firmy AURERO. Dokumenty na temat chorego znajdują się w nim w jednym miejscu. Mogą być otwarte szybko i bez konieczności wertowania w wynikach. W oprogramowaniu tego producenta jest także możliwość wystawienia e-recepty, e-skierowania oraz e-zwolnienia bezpośrednio z panelu EDM. Wygodne jest także to, że opis wizyty zostanie automatycznie przesłany do systemu e-zdrowie. Nie trzeba w tym celu wykonywać dodatkowych działań. To znacznie ułatwi pracę lekarza i zmniejszy liczbę koniecznych do wykonania procedur biurowych. 

      4.Raporty umożliwiające łatwe zarządzanie biznesem i finansami

Dzięki takiej funkcjonalności rozliczenia wizyt pacjentów można wykonać szybko i sprawnie. Kolejnym plusem dobrego oprogramowania jest fakt, że budżet placówki na bieżąco będzie kontrolowany. Może się to odbyć się bez konieczności szukania danych w innych programach. Wygodny jest też bezgotówkowy system płatności. Równocześnie za  jego pomocą można rozliczać pracę każdego lekarza według ustalonej stawki. Dla personelu medycznego otrzymującego wynagrodzenie raz w miesiącu można ustalić automatyczny przelew. Da się zaplanować go w określonym terminie. 

       5.Możliwość przeprowadzenia telekonsultacji w systemie zawierającym EDM

Warto sprawdzić, czy oprogramowanie do telemedycyny będzie mieć dostęp do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej. Dobry program do telemedycyny zapewni pacjentom wiele możliwości. Należy do nich rozmowa telefoniczna, chat lub video. Są to bardzo wygodne kanały komunikacji. Coraz więcej osób wybiera właśnie taką formę kontaktu z lekarzem. Porada bez konieczności wyjścia z domu oraz wielogodzinnych dojazdów zachęca do skorzystania z tego typu usług. Tym sposobem lekarz szybko może udzielić porady, kiedy pacjent tego potrzebuje. W systemie telemedycznym AURERO specjalista ma wszystko w tym samym oprogramowaniu, a nawet w jednym miejscu – w module EDM. Może sprawdzić wyniki pacjenta i historię choroby. W tym samym programie na bieżąco prowadzi także dokumentację z rozmowy. Jest to bardzo wygodne, gdyż szybko pozwala zapoznać się z istotnymi szczegółami stanu zdrowia pacjenta. 

Dlaczego warto wybrać dobre oprogramowanie medyczne?

Intuicyjne w obsłudze oprogramowanie, zawierające wszystkie niezbędne informacje, usprawni pracę całej placówki. Dzięki temu pacjenci będą szybciej przyjmowani, a badania  sprawniej wykonane. Osoba zarządzająca placówką może w jednym miejscu mieć wszystkie niezbędne informacje, potrzebne do analizy biznesowej oraz ocenę stanu funkcjonowania placówki. Aby komfortowo korzystać z oprogramowania, warto zastanowić się, jakie funkcjonalności są najbardziej przydatne. Przed zakupem należy przeanalizować wszystkie cechy danego programu. Warto wybrać produkty od sprawdzonych firm, dbających o ciągły rozwój systemu zgodny z potrzebami rynku medycznego. Pozwoli to zoptymalizować pracę personelu, a pacjentom zapewni obsługę na najwyższym poziomie. 

fb