Baza wiedzy

Finansowanie inwestycji na rynku stomatologicznym


Dodał: Medicalonline Data: 26 listopada 2019

Polski rynek usług stomatologicznych z roku na rok rośnie. W 2018 roku był wart 10 mld zł. Agencja badań rynku PMR przewiduje na przyszły rok wzrost do ponad 12 mld zł. Obecnie 70 proc. pacjentów stomatologicznych leczy się w prywatnych klinikach, pomijając świadczenia NFZ. Do korzystania z refundowanych przez NFZ wizyt zniechęcają odległe terminy a także fakt, że tylko część zabiegów jest objęta państwowym finansowaniem. A w Polsce istnieje duża potrzeba opieki stomatologicznej. Statystyki pokazują, że to właśnie stomatolog jest najczęściej odwiedzanym przez Polaków lekarzem specjalistą. Aż 12,2 proc. rodaków wskazuje, że w czasie ostatniej specjalistycznej wizyty skorzystało właśnie z usług dentysty.

Rozwój branży stomatologicznej w Polsce

Według najnowszych danych Naczelnej Izby Lekarskiej (z marca 2019 r.) w Polsce zarejestrowanych jest około 37 tys. dentystów. Nie jest to jednak dostatecznie dużo. OECD podaje, że wskaźnik liczby lekarzy stomatologów na 1000 mieszkańców jest w Polsce najniższy z całej Unii Europejskiej.

– Mimo że powstają nowe prywatne gabinety stomatologiczne, nasz rynek nadal nie jest wystarczająco nasycony. W Polsce brakuje dentystów w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Aby nasz kraj mógł dogonić pozostałe państwa UE, potrzebne będą inwestycje w nowo otwierane gabinety stomatologiczne – mówi Tomasz Szyszka, Medical Industry Business Development Manager w Siemens Financial Services.

Ponadto, raport PWC wskazuje, że jednym z najważniejszych trendów w branży medycznej w Polsce jest rozwój turystyki medycznej, która w Europie Środkowo-Wschodniej rośnie rok do roku w tempie 12-15 proc. Do Polski przyjeżdża co roku prawie 400 tysięcy zagranicznych pacjentów (zarówno z krajów zachodnich, jak i wschodnich). Są to głównie osoby korzystające z usług klinik stomatologicznych, uzdrowisk oraz medycznych spa. Popularność naszego kraju wynika z wysokiej jakości usług medycznych oraz relatywnie niskich cen w porównaniu do zagranicy. To kolejny powód, dla którego warto myśleć o otwieraniu nowych gabinetów. Jednocześnie rośnie popyt na usługi stomatologii estetycznej. To trend ogólnoświatowy, którego wzrost generuje głównie Ameryka Północna i Europa. Polski rynek wpisuje się w nurt tego wzrostu. Wraz ze wzmocnieniem klasy średniej będzie rosło zapotrzebowanie na zabiegi stomatologii estetycznej. Właśnie ten typ wizyt lekarskich jest najczęstszym powodem przyjazdów turystów medycznych do naszego kraju.

– Pacjenci, zarówno polscy, jak i zagraniczni, coraz częściej przy wyborze dentysty kierują się nie ceną, a jakością usług, na którą składa się wiedza lekarska i wyposażenie gabinetu w profesjonalny, specjalistyczny sprzęt. Z tego powodu tak ważne są inwestycje w rozwiązania najnowszej generacji. Technologia w tej branży bardzo szybko idzie naprzód. Bez takich inwestycji zapewnienie najwyższej jakości opieki dentystycznej staje się w dzisiejszych czasach bardzo trudne – mówi Krzysztof Błażejczyk, właściciel firmy Stern Weber Polska.

Dentysta – wzorcowy kredytobiorca

Otwarcie gabinetu stomatologicznego wiąże się z dużymi wydatkami. Oprócz konieczności wynajmu odpowiedniego lokalu, głównym trzonem inwestycji pozostaje specjalistyczny sprzęt medyczny.

Kładziemy nacisk na wybór odpowiedniego wyposażenia gabinetu. Ważna jest dla nas także obsługa posprzedażna. Zwracamy uwagę na kompleksowość usług, jakie oferuje firma sprzedająca sprzęt medyczny. Nie możemy zbyt dużo czasu poświęcić na zarządzanie gabinetem, dlatego przy wyborze sposobu finansowania sprzętu preferujemy sprawdzone i bezpieczne rozwiązania. Dzięki nim oszczędzamy czas, który możemy przeznaczyć na leczenie naszych pacjentów. Dlatego szczególną uwagę zwracamy na wiarygodność instytucji finansującej, a także szybkość procesu i ilość formalności niezbędnych do udzielenia finansowania – mówi lek. dent. Jana Petrova z gabinetu Stomatologia Gagarina w Warszawie.

Dane zbierane przez BIG InfoMonitor i BIK wskazują, że dentyści wyróżniają się pozytywnie na tle wszystkich kredytobiorców. Mniej niż 1 proc. stomatologów ma problem z regulowaniem zobowiązań, a należy podkreślić, że zaciągają kredyty sześć razy częściej niż przeciętny Polak. Powyższe informacje potwierdzają wizerunek dentysty jako rzetelnego kredytobiorcy. Dzięki temu tacy klienci dostają lepsze warunki finansowania i mogą korzystać z uproszczonych procedur ich uzyskania.

Wiemy, że stomatolodzy to dla nas odpowiedzialni partnerzy. Dlatego w ramach SimplyLoan umożliwiamy im szybkie, wygodne i bezpieczne uzyskanie pożyczki medycznej online na wysoką kwotę – nawet 500 tys. zł. Co ważne do oceny wiarygodności kredytowej wykorzystujemy algorytm, który ogranicza czas potrzebny na wydanie decyzji o przyznaniu finansowania do maksymalnie 15 minut – mówi Tomasz Szyszka z Siemens Financial Services.

Atutem rozwiązania Siemens Financial Services jest fakt, że pożyczki leasingowe SimplyLoan są udzielane przez Internet, bez konieczności wizyty w oddziale instytucji finansowej, wypełniania papierowych wniosków, a przede wszystkim długiego oczekiwania na decyzję kredytową. Wyróżnia je także cena – bardziej atrakcyjna niż w przypadku przeciętnego kredytu bankowego.

Widoczna jest korelacja między wzrostem na rynku prywatnych usług medycznych, a dynamiką zmian PKB oraz rosnącym poziomem życia Polaków. Jak podaje GUS, PKB w pierwszym kwartale 2019 roku wzrósł o 4,7 procent rok do roku. Z danych systemu monitoringu zawodowych losów absolwentów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wynika, że aż 60 proc. absolwentów kierunków stomatologicznych zakłada własną działalność gospodarczą. Równolegle rynek odpowiada na potrzeby pacjentów, powstają nowe gabinety, które potrzebują wyposażenia.

Jako dostawca sprzętu medycznego na co dzień rozmawiamy z lekarzami o ich oczekiwaniach odnośnie kompleksowego wyposażenia gabinetu– podstawowego narzędzia pracy każdego dentysty. Nasze rozmowy dotyczą także sposobu ich finansowania. Usługa SimplyLoan zwiększa komfort naszych klientów. Szybkość wydania decyzji oraz wiarygodność instytucji ma dla nich decydujące znaczenie w wyborze partnera finansującego inwestycje w gabinecie – mówi Krzysztof Błażejczyk, właściciel firmy Stern Weber Polska.

Kontakt dla mediów:

Radosław Pupiec

Starszy Konsultant, Clear Communication Group

radoslaw.pupiec@clearcom.pl

517 595 218

***

Siemens Financial Services to firma z grupy Siemens, wyspecjalizowana w produktach i usługach finansowych skierowanych do firm operujących w najważniejszych obszarach gospodarki – m.in. sektorach: przemysłowym, budowlanym, energetycznym, ochrony zdrowia. Dzięki wieloletniemu, międzynarodowemu doświadczeniu oraz wiedzy z obszarów, w których operują klienci firmy, Siemens Financial Services dostarcza produkty dopasowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstw. Oferta firmy obejmuje m.in. finansowanie sprzętu i nowoczesnych technologii, które wspierają firmy na każdym etapie ich rozwoju.

Siemens AG – lider technologiczny będący globalnym symbolem doskonałości technologicznej, innowacyjności, jakości i niezawodności od 170 lat. Firma jest obecna w ponad 200 krajach, koncentrując się na działaniach z obszaru elektryfikacji, automatyzacji i digitalizacji. Jako jeden z największych na świecie producentów efektywnych energetycznie i oszczędzających surowce technologii, Siemens jest wiodącym producentem optymalnych technologii wytwarzania energii, jak również rozwiązań technologicznych w dziedzinie przesyłu energii elektrycznej, pionierem w rozwiązaniach infrastrukturalnych oraz automatyce i oprogramowaniu dla przemysłu. Spółka jest także liderem w dziedzinie urządzeń do obrazowania medycznego, diagnostyki laboratoryjnej oraz medycznego IT. W roku finansowym 2018 przychód wyniósł 91,2 miliarda euro, a zysk netto 6,1 miliarda. Firma zatrudnia około 379 tysięcy pracowników na całym świecie. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.siemens.com.