Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

Nowe otwarcie w polskiej telemedycynie. LUX MED uruchamia swoją platformę

MedicalOnline.pl | 2016-01-11

LUX MED uruchomił platformę telemedyczną. Jedną z jej podstawowych funkcjonalności jest możliwość kontaktu z pacjentem online z wykorzystaniem video, audio i klasycznego czatu tekstowego. Pacjent może teraz nie wychodząc z domu kontaktować się z lekarzami różnych specjalności,  pielęgniarkami i położnymi.

Telemedycyna z powodzeniem rozwija się w wielu krajach świata, gdzie jest traktowana jako naturalne uzupełnienie klasycznej usługi medycznej i odpowiedź na zmniejszającą się liczbę lekarzy i pielęgniarek. Zmiany legislacyjne dotyczące telemedycyny w Polsce otwierają nowe możliwości jej rozwoju. LUX MED ma w planach uruchomienie m.in. telekonsyliów i tzw. drugiej opinii, które miałyby być wykorzystywane przez lekarzy i innych specjalistów medycznych do konsultacji procesu leczenia pacjenta online. Kolejnym krokiem jest wdrożenie programu monitorowania stanu zdrowia pacjentów ze schorzeniami przewlekłymi.

Trudno wyobrazić sobie przyszłość medycyny bez telemedycyny. Narzędzie to jest już bardzo popularne w wielu krajach i cieszę się, że teraz może wspierać proces leczenia także w Polsce. Daje ono większe poczucie bezpieczeństwa pacjentom, a nam ułatwia koordynację opieki. Telemedycyna pozwala na stałe monitorowanie parametrów w przypadku chorób przewlekłych, co podnosi ogólną jakość i skuteczność leczenia. Wbrew powszechnej opinii doskonale sprawdza się także w opiece nad osobami w zaawansowanym wieku, co pokazują doświadczenia naszych kolegów z Wielkiej Brytanii – mówi Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED.

Na Portalu Pacjenta LUX MED w zakładce „Czat” widoczne są stałe grafiki specjalistów medycznych wraz z godzinami prowadzenia wirtualnej rozmowy. Specjalista ma wgląd do dokumentacji medycznej i w przypadkach uzasadnionych może zlecić określone badania lub wystawić skierowanie do innego specjalisty. Zapis rozmowy i zalecenia są częścią dokumentacji medycznej. Zalecenia są widoczne na Portalu Pacjenta. Dodatkowo pacjenci mają wgląd do materiałów edukacyjnych i najczęściej zadawanych pytań.

Tagi: LUX MED