Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

Jakie funkcje powinien posiadać nowoczesny system przywoławczy?

MedicalOnline.pl | 2014-04-30
Jakie funkcje powinien posiadać nowoczesny system przywoławczy?

Systemy przywoławcze nie wszędzie są obowiązkowe, ale coraz trudniej wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie placówek medycznych albo domów opieki bez tego typu urządzeń. Nowoczesne systemy posiadają wiele praktycznych funkcji, które ułatwiają pracę personelu i pomagają samym pacjentom.
 
Zalety systemów przywoławczych
 
W polskim prawie nie ma jeszcze jednoznacznych uregulowań dotyczących systemów przywoławczych. Wymóg ich stosowania znajduje się tylko w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej w sprawie DPS oraz w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego
http://www2.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=q491&ms=&ml=pl&mi=904&mx=0&mt=&my=9&ma=018644
Mimo braku nakazu systemy te stosowane są powszechnie w szpitalach, domach opieki, na komisariatach policji, w zakładach karnych, hotelach i lokalach gastronomicznych. Niewątpliwą ich zaletą jest szybka i wygodna komunikacja. Do powiadomienia o wydarzeniu wystarczy uruchomienie przycisku alarmowego, system ma także możliwość zapamiętania wszystkich wezwań i treści komunikatów, jeśli jest dostępna funkcja komunikacji głosowej albo tekstowej. Aby spełniał swoją funkcję, powinien być bezawaryjny, łatwy w obsłudze, zapewniający szybkie i wysokiej jakości połączenia.
 
Nowoczesne systemy przywoławcze
 
Systemy w placówkach medycznych muszą być niezawodne, dlatego stosuje się rozwiązania, które w razie awarii nie wyłączają od razu całego systemu, a tylko uszkodzoną część. Dzięki temu pacjent ma możliwość skontaktowania się nie tylko z dyżurną pielęgniarką, ale również bezpośrednio ze swoim lekarzem – komunikat wysyłany jest na telefon lekarza. Jeśli system przywoławczy jest wyposażony w funkcję komunikacji głosowej, pomaga to lepiej zorganizować pracę personelu medycznego – na proste pytania pielęgniarka może odpowiedzieć przez telefon bez konieczności przychodzenia do sali. Telefon pomaga też ustalić, czy wezwanie jest mniej lub bardziej pilne, co pozwala odpowiednio zareagować w danej sytuacji (np. konieczność zabrania ze sobą leków). Nowoczesny system ułatwia też pracę pielęgniarkom, bowiem w krytycznych sytuacjach mogą one od razu wezwać pomoc, nie odchodząc od pacjenta. Ofertę systemów przyzywowych IP najwyższej jakości można znaleźć na stronie www.schima.pl.
 
Funkcje systemów przywoławczych
 
System przyzywowy warto wyposażyć w dwu albo trzykolorową sygnalizację świetlną (rodzaj koloru określa pilność wezwania), natomiast w toaletach systemy przyzywowe muszą być dostępne dla osób leżących na podłodze. W placówkach opieki nad seniorami praktyczną funkcją będzie także moduł GPS, dzięki któremu da się zlokalizować pacjenta w przypadku jego zaginięcia.
 

Tagi: schima