Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

MAJOWE wydanie "Healthcare Management Magazine" już dostępne!

serwiszoz.pl | 2013-05-17
Ukazało się już nowe wydanie magazynu "Healthcare Management Magazine". Sprawdź, jakie tematy ważne dla menedżerów omawiamy w bieżącym numerze.


Efekt skali - pierwsza grupa zakupowa

Rynek zakupów grupowych staje się dla placówek medycznych - publicznych i nie tylko - dobrym narzędziem obniżania kosztów. Mają one pierwsze, bardzo zachęcające doświadczenia. Wydaje się, że coraz więcej transakcji będzie się odbywać w ten sposób.

Przy rosnących kosztach funkcjonowania placówek medycznych, trudnościach ze zwiększaniem przychodów i niełatwym dostępie do środków finansowych z NFZ czy z kas samorządów praktycznym działaniem jest tworzenie przez podmioty lecznicze grup zakupowych.



MOBILNY DOSTĘP

Elektroniczna dokumentacja medyczna

Placówki medyczne i firmy informatyczne starają się dostosować do wymagań lekarzy i pacjentów w zakresie mobilnego dostępu do dokumentacji medycznej. Dla tych pierwszych jest to niezbędne np. ze względu na świadczenie wizyt domowych, dla drugich - istotne np. z punktu widzenia posiadania informacji o historii choroby, aby je przekazać innym medykom.

Elektroniczna dokumentacja medyczna stwarza możliwość mobilnego dostępu do niej, z dowolnego miejsca poza miejscem jej przechowywania.



WCIĄŻ ŁAMANE ZASADY

Błędnie wystawione recepty

Mimo że rośnie znajomość i poprawność stosowania przepisów związanych z refundacją leków, Narodowy Fundusz Zdrowia nadal odnotowuje te same błędy. Dlatego przypominamy najważniejsze zasady wystawiania recept lekarskich.

Pod koniec 2012 roku w związku z wątpliwościami, które pojawiły się po wejściu w życie ustawy z 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, doprecyzowano definicję "osoby uprawnionej do wystawiania recept".



NEGATYWNE OPINIE W SIECI

Pomagają czy szkodzą placówce

Internet to doskonałe narzędzie marketingowe, lecz jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami użytkowników sieci o pracy lekarzy czy danej placówki. Trzeba pamiętać, że jest to broń obosieczna, dlatego nie warto pozostawać obojętnym na wypowiedzi użytkowników.

Negatywna ocena w Internecie może podważać fachowość lekarza. Zwłaszcza jeśli użytkownicy wypowiadają się w sposób bardzo dosadny. Jednak w takich sytuacjach Sąd Najwyższy jest bezlitosny i staje po stronie niezadowolonych z pracy osób wykonujących zawód zaufania publicznego i nie zgadza sięna usuwanie nieprzychylnych komentarzy.



KODY KRESKOWE NA OPASKACH

Bezpieczeństwo pacjentów

Identyfikacja w placówkach medycznych za pomocą opasek z kodami kreskowymi to najskuteczniejsza metoda zapewnienia pacjentom bezpieczeństwa podczas pobytu w szpitalu.

Kluczowe znaczenie w przypadku opasek mają jakość nadruku i ich budowa. Odpowiedni zapis danych chorego może w istotny sposób przyczynić się do zminimalizowania potencjalnych błędów medycznych.



W najnowszym numerze przeczytasz także o najważniejszych informacjach z zakresu:

  • zarządzania i marketingu - "Negatywne opinie w sieci",
  • finansów - "Efekt skali",
  • IT - "Mobilny dostęp",
  • nowych trendów - "Kody kreskowe na opaskach",
  • farmacji - "Wciąż łamane zasady",
  • case study - "Profesjonalizm i jakość".

Tagi: healthcare