Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

eWUŚ - czy możliwa jest sprawna integracja z systemem do zarządzania placówką medyczną?

MedicalOnline.pl | 2012-12-13
Już od stycznia 2013 roku placówki medyczne posiadające kontrakt z NFZ-em uzyskają dostęp do systemu eWUŚ, czyli elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców. Pozwoli to na sprawną weryfikację uprawnień pacjentów. Czy systemy informatyczne do zarządzania placówką medyczną będą gotowe na zmiany?

Zadaniem systemu eWUŚ jest przede wszystkim uproszczenie i usprawnienie procesu weryfikacji uprawnień pacjentów. Największą zaletą systemu eWUŚ jest to, że od 1 stycznia 2013 roku pacjenci będą zwolnieni z dotychczasowego obowiązku przedstawiania dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie, czyli książeczki ubezpieczeniowej lub druku RMUA – komentuje Adam Kołodziejczyk Product Manager oprogramowania Comarch OptiMED24.

Z drugiej strony – eWUŚma ułatwić rozliczanie świadczeniodawcy z płatnikiem,i co ważne - wszystkie ewentualne uwagi i reklamacje wynikające z błędnego statusu ubezpieczenia pacjenta od stycznia 2013 będą rozpatrywane przez NFZ. Takie rozwiązanie uchroni świadczeniodawców od dodatkowych kosztów związanych z korektą rozliczeń.

Optymalny system do obsługi placówki medycznej dzięki właściwie przygotowanej integracji z eWUŚ powinien łączyć w sobie dwie podstawowe funkcje – z jednej strony skrócić czas obsługi pacjenta w rejestracji w porównaniu z dotychczasowym procesem weryfikacji, a z drugiej - usprawnić proces rozliczenia z NFZ – dodaje Kołodziejczyk.

Świadczeniodawca będzie miał możliwość weryfikacji uprawnień poprzez dedykowany portal internetowy lub branżowe oprogramowanie, które jest zintegrowane z systemem eWUŚ. Takim oprogramowaniem jest OptiMED24 – umożliwia kontrolę uprawnień podczas procesu obsługi pacjenta w rejestracji i wizyty w gabinecie. Dzięki zintegrowanemu systemowi obiegu informacji w oprogramowaniu OptiMED24, lekarz badający pacjenta w gabinecie dostaje automatycznie informację o statusie ubezpieczenia, a w przypadku niepotwierdzenia uprawnień przez eWUŚ, informację o przedstawieniu przez pacjenta dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie (książeczkę ubezpieczeniową lub druk RMUA)  lub złożeniu oświadczenia o prawie do świadczeń podczas rejestracji - to duże usprawnienie – komentuje ekspert z Comarch e-Zdrowie.
Tagi: eWUŚ Comarch