Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

Elektroniczna kolejka w ocenie pacjentów

Paweł Sikora | 2012-01-19
Mało który pacjent może uzyskać informacje na temat lekarzy i listy przyjęć za pomocą Internetu. Przykład opolskiej „ZWM-Malinka” przekonuje, że warto inwestować w tego typu rozwiązania.


Nowoczesny system kolejkowy, stosowany w „ZWM-Malinka”, zapewnia pacjentom możliwość monitorowania numeru pacjenta aktualnie przyjmowanego w danym gabinecie lekarskim. System wspiera proces przyjmowania pacjentów, od momentu rejestracji do wejścia do gabinetu, dzięki niemu pacjent może śledzić swoje miejsce w kolejce zarówno w przychodni, jak i w domu, korzystając z Internetu.

Wprowadzenie systemu było nieodpłatne, gdyż wynagrodzenie firmy wdrożeniowej stanowią zyski z reklam emitowanych na monitorach (z uwzględnieniem ograniczeń reklamowych w ochronie zdrowia). Jest to jednocześnie metoda generowania dodatkowych wpływów, niezwykle istotna zwłaszcza w niewielkich, niepublicznych placówkach.

>> NOWOŚĆ! "Elektroniczna dokumentacja medyczna" - przygotuj się na obowiązkowe zmiany związane z wdrożeniem e-dokumentacji! <<

Montowane przy gabinetach ekrany wskazują imię i nazwisko lekarza oraz godziny jego dyżuru. Prezentują także numer lub godzinę obecnie przyjmowanego pacjenta. Monitor obsługuje sam lekarz, sygnalizując zakończenie wizyty i zapraszając kolejnego pacjenta.

Według pacjentów jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze przychodni jet dostępność rozumiana jako dogodne godziny świadczeń i punktualność wizyt. Wdrażanie funkcji e-przychodni i strona internetowa, na której prezentowane są informacje o zakresie świadczeń oraz profile przyjmujących specjalistów i wykaz godzin przyjęć pomagają budować przewagę konkurencyjną placówki.

W ocenie ekspertów programu „Przyjazna Przychodnia” menedżerowie polskich placówek lecznictwa otwartego są silnie skoncentrowani na rozwoju. Niemal wszystkie poddane audytowi jednostki konsekwentnie rozbudowują zaplecze sprzętowe oraz lokalowe i wprowadzają nowe specjalizacje.

______________________________________


„ZWM-Malinka”, realizujący świadczenia podstawowej opieki zdrowotnej wraz z pielęgniarstwem środowiskowo-rodzinnym otrzymał certyfikat „Przyjazna Przychodnia”, nadawany jednostkom wyróżniającym się pod względem jakości obsługi pacjenta. Pacjenci bardzo wysoko ocenili dostępność usług, przestrzeganie praw pacjenta oraz metody promocji i informacji a przede wszystkim ciągłość i kompleksowość oraz jakość świadczonych usług.
W placówce zatrudnionych jest 15 lekarzy, którzy obejmują opieką ponad 19 tysięcy mieszkańców Opola. W terenie przychodnia utrzymuje 7 pielęgniarek odwiedzających pacjentów w miejscach ich zamieszkania.
Przychodnia dysponuje  gabinetem zabiegowym wraz z pracownią EKG, nowoczesnym laboratorium analitycznym oraz pracownią US ultrasonograficzną.  Prowadzi także Poradnię Medycyny Pracy i Pracownika Młodocianego, obsługując między innymi uczniów i studentów na bazie umowy z Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy.

>> Chcesz poznać więcej dobrych praktyk, które stosują menedżerowie placówek medycznych. Wejdź na stronę "Serwisu Kadry Zarządzającej ZOZ" i zamów magazyn, uzyskasz najświeższe informacje i dostęp do archiwum online! <<
Kiedy pacjent ma prawo do wizyty domowej lekarza POZ
25.02.2011Dariusz Poznański, Ministerstwo Zdrowia, Departame&hellip
Gdzie przechowywać paszport techniczny urządzeń medycznych
24.01.2011Krzysztof Tuczapski/Prezes zarządu Zamojskiego Szp&hellip
Jak prowadzić dokumentację medyczną od 1 stycznia 2011 r.
01.04.2011Dariusz Poznański , Departament Organizacji Ochron&hellip
Ustawa o działalności leczniczej uchwalona przez Senat
06.04.2011Serwis Kadry Zarządzającej ZOZ
więcej