Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

SkyMED – nowa agencja marketingu medycznego na rynku

MedicalOnline.pl | 2011-02-07
SkyMED – nowa agencja marketingu medycznego na rynku

Na rynku pojawiła się nowa agencja świadcząca usługi z zakresu marketingu i public relations dla branży medycznej. SkyMED chce świadczyć usługi, które będą tworzyły wizerunek placówek medycznych kompleksowo – począwszy od wizerunku wnętrza np. gabinetu, a skończywszy na wizerunku w mediach. – Branża medyczna musi zacząć myśleć kompleksowo o swoim wizerunku, a nie tak jak do tej pory skupiać się tylko na działaniach reklamowych. Dlatego w ofercie SkyMED znajdują się zarówno, coraz popularniejsze social media, kampanie internetowe oraz budowanie relacji z mediami – mówi Aleksander Rojek – dyrektor zarządzający SkyMED Marketing Public Relations.

Rośnie świadomość wizerunku

1 na 100 placówek medycznych prowadzi dziś skuteczne i zaplanowane działania marketingowe – wyliczyła agencja PR Guarana Communications. Tylko 3% placówek medycznych w Polsce korzysta z usług specjalistów PR i marketingu. Co druga placówka skarży się na brak efektu ze swoich działań reklamowych, za które najczęściej odpowiadają nie specjaliści, a managerowie praktyk, lub nawet recepcjonistki. – Branża medyczna w Polsce wciąż cechuje się niską świadomością marketingową, najczęściej skupiając wszystkie swoje działania na kosztownej reklamie w prasie. Wizerunek placówek to najczęściej zlepek przypadkowych działań, bez planu i strategii – mówi Aleksander Rojek. 

Sytuację tę mogą zmienić m.in. takie firmy jak SkyMED, wyspecjalizowane wyłącznie w marketingu medycznym. – Przychodząc do SkyMED można powierzyć swój wizerunek w ręce ekspertów – grafików, którzy stworzą identyfikację, copywriterów, którzy zadbają o oprawę tekstowa, specjalistów ds. reklamy, którzy stworzą media plan i ekspertów public relations, którzy opracują strategię i spozycjonują firmę lub eksperta w kluczowych mediach – mówi Tomasz Pietrzak – dyrektor kreatywny agencji PR Guarana Communications, która w SkyMED odpowiada za doradztwo PR. – Zespół agencji to osoby o bogatym doświadczeniu w pracy z branżą medyczną, stomatologiczną i farmaceutyczną, a więc rozumiejące zarówno specyfikę marketingu medycznego, jak również rolę etyki lekarskiej w działaniach  - dodaje Pietrzak. 

Kompleksowa obsługa

Managerowie związani ze SkyMED odpowiedzialni byli za tworzenie wizerunku takich marek jak Centrum Implantologii i Ortodoncji Dentim clinic, The Wand czy Stomatologia Danuta Borczyk w Katowicach.  – Chcemy pokazać lekarzom i managerom placówek medycznych, w jaki sposób można, nowocześnie prowadzić działania komunikacyjne, jak ważne są dziś social media i jak je wykorzystywać oraz jak wykorzystać potencjał Internetu oraz relacji z mediami – zapowiada z kolei Rojek.

W planach SkyMED jest także organizacja cyklicznych szkoleń i warsztatów dla lekarzy i managerów placówek medycznych. Firma ma swoją siedzibę w Katowicach. www.skymed.pl