Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

Marketing u stomatologa

Anna Pasławska-Mioduszewska | 2010-04-19
Nastały niełatwe czasy dla prywatnych gabinetów stomatologicznych. Po pierwsze: ogromna konkurencja, po drugie kryzys ekonomiczny, a także wysokie koszty prowadzenia działalności.

Nawet w małych miejscowościach na jednej tylko ulicy mamy po 3-4 gabinety dentystyczne, a wszelkie narzędzia marketingowe są już powszechnie znane i wykorzystywane.

Ostatnio, lokalni stomatolodzy, np w podwarszawskiej Gminie Piaseczno wpadli na pomysł, by współpracę rozpocząć z okolicznymi niepublicznymi przedszkolami.

Wiadomo: korzyść podwójna: mali i dorośli pacjenci, w dodatku z zasobniejszymi portfelami.

Współpraca polega na organizacji wycieczek dydaktycznych do gabinetów, gdzie maluchy uczą się jak prawidłowo szczotkować zęby, oswajają się z groźnie wyglądającym wyposażeniem gabinetu, a także otrzymują drobne upominki, np.kubeczek, mini-pastę i szczoteczkę zaprzyjaźnionego dystrybutora, np. Elmexu, dla którego jest to forma reklamy swoich produktów.

Następny krok to pozostawienie w kopercie oferty i wizytówki dla rodziców przedszkolaków w ich szafkach w przedszkolnej szatni, a także wywieszenie reklamówki danego gabinetu na tablicy informacyjnej przedszkola, którą czytają rodzice jednocześnie mogąc obejrzeć zdjęcia z wycieczki.

Ale, klienci są coraz bardziej wymagający. Po wycieczce, od razu padło pytanie ze strony rodziców do dyrekcji przedszkola o to, czy maluchy przeszły bezpłatny przegląd stanu jamy ustnej.