Szukasz sprzętu medycznego? Wypełnij darmowe zapytanie
Wypełnij darmowe zapytanie
MedicalOnline.pl wyszukuje najlepszych dostawców
i przesyła im Twoje zapytanie
Dostawcy przesyłają Ci oferty handlowe dotyczące zapytania
sprzęt medyczny
Wyślijzapytanie ofertowe

Rzecznik, który działa w szpitalu, nie przyjmie skargi chorego

Dominika Sikora/Gazeta Prawna | 2009-06-08

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta krytykuje pomysł niektórych szpitali, które tworzą u siebie instytucję Rzecznika Chorych - podaje GP.
 

Wielkopolski NFZ wspólnie ze szpitalami ogłosili, że w tamtejszych placówkach będą działać rzecznicy praw pacjenta.

NFZ i dyrektorzy szpitali planują jednak, aby rzecznicy byli pracownikami placówek ochrony zdrowia.

– Dzięki temu cała idea ich powołania nie będzie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami, bo funkcje będą pełnić w ramach wykonywanych obowiązków – tłumaczy Zbigniewa Nowodworska.

– Powoływanie przez szpitale rzeczników mających pełnić wyłącznie funkcję informacyjną wprowadza chorych w błąd. W placówkach są przecież lekarze, pielęgniarki i inne osoby, które mają obowiązek informowania chorych o należnych im świadczeniach czy leczeniu – uważa Krystyna Barbara Kozłowska z Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Te zadania należą też już do obowiązków rzeczników praw pacjenta działających w oddziałach NFZ. Z takim podejściem nie zgadza się Fundusz, który twierdzi, że nawet 80 proc. spraw, które obecnie trafiają do rzeczników, powinny być rozwiązywane na terenie placówek. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, które działa od 21 maja, wysłało w piątek listy do organów założycielskich szpitali, czyli m.in. powiatów i marszałków, z prośbą o nietworzenie na terenie im podległych placówek własnych rzeczników, a jedynie pełnomocników ds. praw pacjenta.

 

Gazeta Prawna 08.06.09

Brak tagów